Jag vill börja med att tacka Charlotta Hemlin för krönikan ”Det är dags för Enköping att stå upp för sina pendlare”, som var riktigt bra skriven och hon förstår verkligen pendlarnas vardag.
Jag har några direkta frågor till Krister Larsson:
Hur många pendlarparkeringstillstånd beviljas?
Garanterar det att det inte kommer bli fullt på parkeringen?
Hur kan tekniska nämnden skilja på om parkeringen används som pendlar- eller arbetsplatsparkering?
Varför ska pendlarna tvingas betala för att parkeringen används som boendeparkering?
När kommunhuset är klart, kommer samma regler gälla för de som jobbar där? Kommer landsbygdstillstånd eller pendlarparkeringstillstånd behövas även där och vad blir kostnaden?
Du skriver ”det behövs nya regler som syftar till det skall kosta att använda parkeringen, och främst då för de som inte är pendlare”. Förklara gärna vad du menar när flertalet av oss pendlare måste betala.
Det är fortfarande första gången jag ska gynnas genom att få börja betala.
Krävs det landsbygdstillstånd på kommunens parkering också?
En Stockholmspendlare har många frågor efter Krister Larssons (M) svar om pendlarparkeringen.
Enköpings blivande nya kommunhus.
Foto: Scharlotte Peppare
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.