Beklagar felet som gjordes

Enköping2019-04-20 06:00

Svar på insändare i EP 13 april

Först och främst välkomnar jag insändaren ”Rädd om min stad” som tog upp en bristande återställning i ett område i Enköping. Vi vill ha så mycket information som möjligt om våra arbeten – inte minst när det går fel. Denna information ger oss möjlighet att förbättra vår verksamhet.

Vi har höga krav på både oss själva och våra entreprenörer och uppnår vi inte dom så agerar vi. Tillsammans med entreprenören kommer vi att undersöka och åtgärda detta omedelbart. En förklaring till att återställningen inte fungerat fullt ut är att is och snö dolt underlaget när entreprenören återställt.

Vi arbetar ständigt med att förbättra vårt kvalitetsarbete och i januari publicerade vi en kvalitetsrapport där vi utöver utmaningar även tog upp 25 förbättringsåtgärder vi gjort under 2018. Detta kvalitetsarbete fortsätter och vi kommer självklart ta upp detta och liknande ärenden i nästa kvalitetsrapport.

Jag vill också vara tydlig med att detta är vårt ansvar, inte kommunens. Vi har kontinuerliga möten med Enköpings kommun och de är mycket engagerade i hela fiberutbyggnaden, däribland återställningarna.

Jag beklagar den bristande återställningen på denna gata och kommer att åtgärda felet. Vi uppmanar samtidigt alla som har synpunkter att kontakta oss direkt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om