På en gård utanför Enköping, mitt emellan socknarna Veckholms och Kungs-Husby, rusar hundarna Mira och Saga över det gröna gräset. Heinz Wester kliver ut från en av gårdens stugor, medan Ann-Charlotte Wester, nyss hemkommen från jobbet som inredare, betraktar hundarnas lek från den inglasade altanen. För ovanlighetens skull råder det stillhet på gården Grindtorp, något som annars sällan präglar parets vardag.
– När man bor på en sån fantastisk plats med så mycket möjligheter och potential, då måste man ta vara på det, säger Ann-Charlotte.
Makarna lämnade Sigtuna för fyra år sedan för att förverkliga drömmen om ett liv på landet. Sedan dess har lugna stunder varit få. Utöver heltidsjobb och husrenovering driver de flera verksamheter tillsammans: gårdsbutik, stuguthyrning, jaktutbildningar och en webbshop för lastkorgar. Konceptet kanske låter spretigt för ett otränat öra, men för Ann-Charlotte Wester är det simpelt.
– Jag gillar inredning och vackra saker, Heinz gillar jakt, förklarar hon.
Företagande skrämmer inte makarna Wester, att driva bolag är sen gammalt. Ann-Charlotte, som i 25 år arbetat med försäljning inom mediebranschen, driver idag inredningsföretaget Spring Sign Interior som hon startade 2018. Och chefsrekryteraren Heinz har tidigare varit Europachef för American Express.
– Det största är nog att jag tagit med mig entreprenörskapet, säger han.
Kundkretsen är bred. Skyttebiografen och jakt-delen av verksamheten lockar främst företagskunder och lokala jägare. Gårdens stuga däremot har turister från både Tyskland och Holland hittat till för att övernatta. Ann-Charlotte förklarar att butikens kläder och inredning är mest poppis bland folk från Enköping och Mälardalen.
– Det gäller ju att verkligen jobba med sociala medier för att nå ut, vi bor ju ganska avlägset, säger hon.
– Det är inte jättedyrt men inte heller Rusta-priser. Vi försöker ha ett hållbart tänk och vänder oss till de som inte har något emot att betala för kvalitet, förklarar Ann-Charlotte.
Idag kan de inte livnära sig på butiken men båda är överens om att det viktigaste är att det ska vara lustfyllt. Istället för ekonomiska vinster, kammar de hem storkovan i annan bemärkelse.
– Vi blir rika på människomöten, säger Heinz och fortsätter, både butiken och skyttebiografen är opretentiösa mötesplatser där vi lär känna folk.